Medžiagų apykaita ir mityba

Referatas
 5
Microsoft Word 103 KB
12 puslapiai

Medžiagu pernasa referatas. Medžiagu pernasa referatas.

TURINYS


1. Įžanga3
2. Virškinimas4
3. Alkis, apetitas, sotumas4
4. Mityba ir jos rėžimas5
5. Energijos balansas, jos sunaudojimas ir išeikvojimas7
6. Pagrindinės maisto medžiagos8
7. Mikroelementai, vanduo, skaidulos10
8. Vitaminai11
9. Sveikas maistas15
10. Genetika15
11. Maistas ir protinis darbas16
12. Sveikos mitybos piramidė18
13. Virškinimo organus veikiantys vaistai20
14. Išvados22
15. Literatūros šaltiniai23

ĮŽANGA

Medžiagų apykaita, metabolizmas ( gr. metabole – kitimas), cheminių reakcijų, vykstančių gyvame organizme, visuma. Tai lemia gyvybę. Organizmas visą laiką santykiauja su aplinka: ima iš jos maisto medžiagas, jas skaido, kai kuriuos apykaitos produktus naudoja naujoms medžiagoms sintetinti, nereikalingas medžiagas šalina. Energija atsipalaidavusi skylant maisto medžiagoms, naudojama ląstelės komponentams sintetinti, medžiagoms pernešti į ląsteles, raumenims susitraukti ir kitiems procesams.
Medžiagų apykaitai svarbūs vitaminai, mineralinės medžiagos, vanduo. Vitaminų yra kofermentų sudėtyje. Be jų fermentai esti neaktyvūs. Iš mineralinių medžiagų ypač svarbus kalcis ir fosforas (kaulinio audinio komponentai), natrio, kalio ir chloro jonai (palaiko ląstelės osmosinį slėgį, svarbūs nerviniam impulsui perduoti), mikroelementai (pvz.: varis cinkas, manganas, kurie palaiko fermentų aktyvumą). Vanduo yra ne tik terpė, bet ir daugelio cheminių reakcijų komponentas.
Mityba - organizmo aprūpinimas maisto medžiagomis. Moksliškai pagrįsta mityba vadinama racionalia, subalansuota, adekvačia arba sveika. Mityba formavo aplinkos veiksniai - dirvožemis, klimatas, augalija, gyvūnija, socialinė aplinka, ekonomika, maisto produktų gamyba, darbas, tradicijos. Nepakankama mityba lėtina augimą, fizinį ir psichinį vystimąsi, mažina atsparumą ligoms, darbingumą. Dėl per gausios arba nesubalansuotos mitybos sutrinka medžiagų apykaita, galima susirgti su tuo susijusiomis ligomis (akmenlige, ateroskleroze, cukriniu diabetu, schemine širdies liga, hipertonine liga). Racionali mityba derinama su fiziniu aktyvumu, gali pailginti aktyvų gyvenimą, apsaugoti nuo daugelio ligų. Išvengti ligų, kurias sukelia medžiagų apykaitos sutrikimai, padeda mažesnis gyvulinių riebalų, cukraus valgomosios druskos vartojimas. Speciali ligonių mityba vadinama dietine.

1. Virškinimas

Virškinimas – tai maisto ir energetinių medžiagų...