Asmens kūno kultūra ir savikontrolė

Referatas
 5
Microsoft Word 44 KB
3 puslapiai

1. Įvadas

Per paskutinį šimtmetį, žmogaus, kaip atskiro individo gyvenime, kasdieninėje veikloje, jį supančioje aplinkoje įvyko daug esminių pokyčių. Technikos, pramonės ir informacijos revoliucijos žymiai palengvino žmonių darbą ir buitį, suteikė galimybę daug greičiau judėti, gauti ir perduoti informaciją. Ir visa tai nereikalauja didelių fizinių pastangų. Visuomenė tapo laisva, greita ir komunikabili. Tačiau tik virtualioje erdvėje…
Daugelio žmonių darbas susijęs su sėdėjimu prie kompiuterio. Taippat, daugelis gyvena toli nuo darbovietės, todėl naudojasi transportu. Laisvalaikis praleidžiamas namuose prie kompiuterio ir t.t. Taigi, žmonės tapo labai pasyvūs. Galbūt tai nieko nereikštų, jei žmogaus organizmo būklė nebūtų taip priklausoma nuo fizinio aktyvumo.
Šiame referate apžvelgsime, kaip fizinis aktyvumas įtakoja atskirų žmogaus organų ir organų sistemų veiklą, kokios yra fizinio pasyvumo pasekmės, kas yra hipokinezė, ką daryti ir kokių principų laikytis, kad būti ne tik sveiku, bet ir nuolat tobulėti.

2. Kūno kultūros reikšmė

Daugelis žmonių nė nenumano, kad daugelio organų funkcijų sutrikimus galima pašalinti ne geriant tabletes arklio dozėmis, o papraščiausiai reguliariai mankštinantis. Kad įsitikintume fizinio aktyvumo reikšme, pažvelgsime į pokyčius iš gydytojo perspektyvos.

2.1 Fizinio aktyvumo nauda žmogaus organizmui. Fizinis aktyvumas ypač teigiamai veikia judamajį aparatą. Treniruočių proceso metu kaulai storėja ir stiprėja, gerėja sąnarių paslankumas, didėja judesių amplitudė. Stiprėja sausgyslės ir raiščiai, skeleto raumenys.
Didėja raumenų apimtis, juose funkcionuoja 10-30 kartų daugiau kapiliarų. Išauga raumenų susitraukimo jėga ir greitis. Visi procesai veikia greičiau ir efektyviau. Aktyvi raumenų veikla skatina ir ląstelinį genetinį aparatą, kuris reguliuoja nukleino rūgščių apykaitą ir baltymų sintezę. Atkuriami energetiniai ištekliai, didinamos deguonies atsargos. Taippat stimuliuojama kraujodara.
Judėjimas gerina ir kvėpavimo sistemos būklę: išsivysto tarpšonkauliniai raumenys, išauga jų masė, susitraukimo jėga ir greitis, padidėja krūtinės...